برگزاری روز جهانی کودک در کاشان

 

 شهرداری کاشان روز جهانی کودک  17 مهر 1395 (8 اکتبر) را در خانه تاریخی آل یاسین  با شعار " کودکان تشنه اند" برگزار کرد. 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، به مناسبت 8 اکتبر روز جهانی کودک، دختران و پسران پیش دبستانی مدارس کاشان در خانه آل یاسین گرد هم آمدند تا همزمان با کودکان دنیا این روز را گرامی بدارند و چون روز جهانی کودک امسال مصادف با ایام عزای حسینی بود، ویژه برنامه ای با حال و هوای خاص خود برگزار شد.

Kashan Child 1 1
مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان امسال در روز جهانی کودک برنامه¬های متنوعی برای کودکان کاشانی برگزار کرد تا نونهالان در سنین کودکی با شناخت و معرفت هر چه بیشتر به امام حسین (ع) با کودکان تشنه لب کربلا هم پیمان شوند.
تغزیه کودکان، مدیحه سرایی کودک، خطابه خوانی کودک، نمایش کودک با موضوع آموزش مفهوم و فرهنگ تعزیه، نواهای عاشورایی و کارگاه و مسابقه نقاشی با موضوع عاشورا از جمله برنامه های روز جهانی کودک در خانه آل یاسین بود تا نونهالان کاشانی با خاطره ای خوب و بیاد ماندنی در خانه ای تاریخی این روز را سپری کنند.


دراین ویژه برنامه که از آغازین ساعات صبح شروع شده بود پسران پیش دبستانی با سربندهای سبز و قرمز که مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) بود جلوه ای خاص به این برنامه دادند و دختران نونهال که یادگار فاطمه (س) را بر سر داشتند با دست های کوچک خود پرچم های«یاحسین» به دست گرفتند و مانند نگینی درخشان حیاط آل یاسین را زینت دادند.

Kashan Child 1 2
وقتی نوبت نوحه خوانی و مرثیه سرایی شد چنان با مداح همنوا شدند و بر سر و سینه زدند که اشک از دیدگان همه حضار جاری شد.
آنان آمدند تا بگویند گرچه در روز عاشورا حضور نداشتند ولی آرمان ها و رشادت های حسین(ع) نسل به نسل و سینه به سینه به آنان رسیده و تا اخر عمر رهرو ولایت خواهند بود و فرهنگ عاشورا را به آیندگان منتقل خواهند کرد.

Kashan Child 1 4
در حاشیه ویژه برنامه " کودکان تشنه اند"، محمد علی فرجی مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان اظهارکرد: معرفی فرهنگ غنی عاشورا، زنده نگه داشتن حماسه بزرگ عاشورا، معرفی شخصیت امام حسین (ع) و افزایش دانش اعتقادی و دینی کودکان ، آشنائی و الگوپذیری کودکان از قهرمانان واقعه عاشورا و اشاعه فرهنگ حسینی از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه بوده است.

Kashan Child 1 3