فراخوان برگزاری مراسم روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی



29-April-2015-for-siteهمان‌گونه که مستحضرید روز 29 آوریل (9 اردیبهشت) بر اساس مصوبه اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تصویب سازمان ملل متحد به‌عنوان روز بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی نام‌گذاری شده و مصادف با سالروز اجرایی شدن کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در سال 1997 است.

از همین رو پیشنهاد می‌شود با توجه به عضویت شهرداری شما در سازمان شهرداران صلح و اعلام آمادگی شما در برگزاری برنامه‌هایی با محتوای آموزش فرهنگ صلح، در این روز متناسب با علاقه‌مندی و امکانات شهرداری خود و با بهره‌گیری از سرمایه‎های غنی فرهنگی- هنری و میراث گران‌بهای دینی و ملی ایران اسلامی، مراسمی به این مناسبت برگزار شود. این گرامیداشت می‌تواند از یک مراسم مختصر در شهرداری برای کارکنان تا برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فرهنگسراهای شهر یا بوستان‌ها متنوع باشد.

 

برنامه‌های پیشنهادی موزه صلح تهران برای این مراسم از این ‌قرار است:
•    قرائت ترجمه فارسی پیام دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به این مناسبت (این پیام‌ها را می‌توانید صبح روز 9 اردیبهشت از طریق سایت موزه صلح تهران دانلود کنید.)
•    در صورت صدور، قرائت پیام رئیس‌جمهور به این مناسبت (این پیام را می‌توانید صبح روز 9 اردیبهشت از طریق سایت موزه صلح تهران دانلود کنید.)
•    قرائت پیام مقامات محلی به مناسبت این روز
•    تقدیر و تجلیل جانبازان شیمیایی به‌عنوان قربانیان سلاح‌های شیمیایی
•    برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران
•    ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان در گلزارهای شهدا
همچنین پیشنهاد می‌شود با توجه به جایگاه والای ایثارگران، در برگزاری این مراسم از همیاری ایثارگران و جانبازان در هر شهر بهره برده شود.
لطفاً گزارش مربوط به برگزاری این برنامه‌ها را به همراه عکس‌ها و فیلم‌های آن تا پایان روز 15 اردیبهشت‌ماه برای ما ارسال کنید تا در قالب مجموعه‌ای از فعالیت شهرداران صلح ایران برای درج در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداران صلح ایران و گزارش جهانی سازمان بین‌المللی شهرداران صلح به دبیرخانه این سازمان در هیروشیما ارسال شود.

برای دانلود پوستر مراسم اینجا را کلیک کنید.

 

با آرزوی صلح پایدار برای مردم ایران و جهان
دبیرخانه سازمان شهرداران صلح در ایران، موزه صلح تهران