«صلح در شمار آید»، به هرات رسید

 

Peace-Counts-Logoکارگاه و نمایشگاه نیم‌روزه «صلح در شمار آید» در روز 28 خرداد 1396 در مرکز صلح دانشگاه هرات برای 25 شرکت‌کننده از 5 دانشکده این دانشگاه (حقوق و علوم سیاسی، علوم اجتماعی، شرعیات و علوم اسلامی، ژورنالیزم و روابط عمومی و تعلیم و تربیه) که مباحث حل منازعه و تحول درگیری را گذرانده بودند برگزار شد. 


این کارگاه با معرفی تسهیل‌گران و برگزارکنندگان و خود نمایشگاه آغاز شد. سپس شرکت‌کنندگان خود را با تمرین روشن کردن کبریت معرفی کردند که باعث صمیمی‌تر شدن اعضا و آماده‌سازی فضای برگزاری کارگاه شد. سپس حاضران از پوسترها بازدید و عکس مورد علاقه خود در خصوص صلح را انتخاب کردند. بعد از آن با موضوع یکی از داستان‌های پوسترها، ایفای نقش کردند. کارگاه با شرح پوستر افغانستان به دلیل ارتباط موضوعی ادامه یافت و در پایان، شرکت‌کنندگان ضمن برسی مراحل تشدید یک درگیری و نقش میانجی، تجربیات شخصی خود را شرح دادند. 


«مرکز صلح دانشگاه هرات» یا «مرکز صلح پوهنتون هرات» در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. هدف این مرکز نهادینه ساختن محتوای آموزشی صلح و حل منازعه در تحصیلات عالی افغانستان است. این مرکز با راه‌اندازی دوره های آموزشی صلح و حل منازعه برای استادان و دانشجویان پوهنتون هرات خود را متعهد به پروراندن رهبران جوان صلح و حل منازعه می‌داند. 


تسهیل‎گران این کارگاه، داوطلبان افغانی موزه صلح تهران، خانم ملالی حبیبی و آقای عبدالمتین راحم بودند که پیش از این در کارگاه‌های متعدد و هم‌چنین برنامه‌های آموزش مربی موزه صلح تهران حضور داشتند. 


برای مشاهده عکس‌های این کارگاه، لطفاٌ اینجا کلیک کنید.