دومین نشست از سلسله نشست‌های نمایش و بررسی حقوقی فیلم‌های سینمایی از منظر صلح برگزار شد.

دومین نشست از سلسله نشست‌های نمایش و بررسی حقوقی فیلم‌های سینمایی از منظر صلح توسط موسسه حقوق و هنر، موزه صلح تهران، موسسه فرهنگی هنری کاژه و انجمن حقوق شناسی با نمایش فیلم سینمایی «حوض نقاشی» در روز 18 مهرماه ساعت 18:30 در موسسه فرهنگی و هنری کاژه برگزار شد.hoze naghasi

 

در ابتدای نشست آقای منوچهر محمدی روزبهانی، تهیه‌کننده فیلم، در ارتباط با شکل‌گیری ایده اولیه و دغدغه خود برای به تصویر کشیدن شیوه صحیح برقراری ارتباط میان انسان‌ها سخنرانی کردند.

 

سپس آقای شاهین شجری کهن، منتقد سینما، در ارتباط با به تصویر کشیدن تنازل و دوگانه‌ای محسوس، که توجه را به سمت افرادی جلب می‌کند که در سایه قرار گرفته‌اند سخنرانی و به سبب پرداختن به موضوعی که بعد از گذشت سال‌ها همچنان جز مسائل روز بوده از کارگردان و تهیه‌کننده این اثر تقدیر کردند. از نظر ایشان دغدغه کارگردان در تمام جزئیات این فیلم آشکار بوده و از لزوم انتشار اطلاعات درست و اصولی در ارتباط با بیماری‌ها و مسائل مربوط به عامه مردم در آثار سینمایی به ایراد سخن پرداختند.

 

در ادامه آقای دکتر علی صابری، وکیل دادگستری و فعال حقوق افراد دارای معلولیت، از نگاه این افراد به بررسی فیلم پرداختند. از نظر ایشان برای اولین بار به حق کودک در داشتن والدین دارای معلولیت ( توان‌یاب) در کنار حق این افراد در داشتن فرزند توجه شده است. ایشان بر این باور هستند که نباید خودخواهانه به این موضوع نگاه کرد، چراکه در این بحث فلسفی بی‌انتها با تزاحم حق رو به رو خواهیم شد. سپس در ادامه به لزوم حمایت دولت از فرزندانی با شرایط مشابه و ایجاد نهادی حمایتگر پرداختند.

 

 

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3