نشست بررسی حقوقی فیلم علفزار از منظر صلح، برگزار شد.

نخستین نشست از سلسله نشست‌های نمایش و بررسی حقوقی فیلم از منظر صلح با نمایش و بررسی فیلم علفزار در روز 11 شهریور ماه توسط موسسه حقوق و هنر و موزه صلح تهران در خانه اندیشمندان علوم انسانی، با استقبال علاقمندان برگزار شد.alafzar2

در بخش ابتدایی این نشست شرکت‌کنندگان در کنار سخنرانان به تماشای فیلم علفزار نشستند. سپس بخش دوم پس از طرح بحث توسط دبیر محترم نشست آقای دکتر آگاه، آغاز شد.

آقای جواد طوسی به جهت تجربه اشتغال به قضاوت در کنار بیان تجربیات و خاطرات خود به تبیین مفهوم صلح، سازش و عدالت در فیلم پرداختند. آقای رستمی درون‌کلا که در آرای صادره خود به روشنی به اسناد بین‌المللی حقوق بشر استناد می‌کنند به اصول حقوق بشر نمایش داده شده در فیلم پرداختند. آقای دکتر حداد عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بر مبنای داستان فیلم به بررسی ماهیت صلح از منظر روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بشر پرداختند.

در پایان، کارگردان فیلم آقای کاظم دانشی به مصادیق صلح به تصویر کشیده در فیلم خود پرداخته و در ارتباط با موانع و مشکلاتی که بر سر راه ساخت این فیلم وجود داشته است، چون عدم دسترسی به پرونده‌های جنایی و دشواری دریافت مجوز اشاره کردند.

در انتها به پاس شجاعت کارگردان فیلم در روایت یک داستانی قضایی و هنر به تصویر کشاندن آن، لوح تقدیری از سوی موسسه حقوق و هنر به ایشان اهدا شد. در ادامه هدایایی از سوی موزه صلح تهران به سخنرانان این نشست به پاس حضورشان اعطا شد.  

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3