نشست جایگاه هنر در ترویج فرهنگ صلح در محل موزه صلح تهران برگزار شد.

نشست جایگاه هنر در ترویج فرهنگ صلح، باهمکاری ایکوم ایران، موزه صلح تهران، کمیسیون ملی یونسکو، شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان، دبیرخانه ایرانی سازمان شهرداران صلح و موزه دوستی فرهنگ ملل، روز یکشنبه 27 شهریورماه به مناسبت روزجهانی صلح، در محل موزه صلح تهران برگزار شد.ART FOR PEACE ICOM2

در ابتدای برنامه، جناب آقای احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران، به اهمیت بررسی جایگاه هنر در ترویج فرهنگ صلح پرداختند.

در ادامه، جناب آقای ابراهیم حقیقی، یکی از تاثیرگذارترین گرافیست‌های ایرانی و طراحان هنری، به نقش گرافیک در ترویج فرهنگ صلح در طول تاریخ معاصر  اشاره کردند و اهمیت استفاده از طرح‌های نوآورانه در پوسترها و مناسب‌سازی آنها برای مخاطبان را گوشزد کردند.

جناب آقای سیف اله صمدیان، عکاس، فیلم‌ساز و فیلم‍‌بردار سرشناس ایرانی، سخنران بعدی این نشست بودند. ایشان به بررسی اهمیت ابزار هنر به خصوص عکاسی در ثبت رویدادها در راستای ترویج فرهنگ صلح پرداختند.

در انتهای نشست، سرکام خانم نگار نادری پور، از مجسه سازان برجسته، به همراهی مخاطب در روند خلق آثار هنری  و تغییر رویکرد مخاطبان نسبت به هنر مجسمه‌سازی در طول تاربخ تاکید کردند.

برای دانلود پوستر برنامه لطفا اینجا را کلیک کنید.

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3