مراسم بزرگداشت روز ملی قربانیان سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و سی‌و‌پنجمین سالروز حمله‌ی شیمیایی به شهر سردشت " از اشک تا امید"

مراسم بزرگداشت روز ملی قربانیان سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و سی‌ و ‌پنجمین سالروز حمله‌ی شیمیایی به شهر سردشت روزPoster- memorial ceremony-8 tir- small size چهارشنبه، هشتم تیرماه ۱۴۰۱، در ساختمان موزه‌ صلح تهران واقع در پارک شهر برگزار شد. پوشش خبری این برنامه در شبکه های بین‌المللی العالم و پرس تی وی انجام شد.

در ابتدا، پیام ویدیوئی دبیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) فرناندو آریاس پخش شد. برای مطالعه متن پیام اینجا کلیک کنید.

نماینده وزیر امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران آقای اشراق جهرمی پیام آقای حسین امیرعبداللهیان ( وزیر امور خارجه ایران) را قرائت کردند. برای مطالعه متن پیام اینجا کلیک کنید.

سپس بیانیه موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی (SCWVS)توسط آقای دکتر حمید صالحی عضو هیئت مدیره موزه صلح تهران قرائت شد. در این پیام بر اهمیت آگاهی‌رسانی در مورد واقعه سردشت و پیامدهای آن بر مردم آن منطقه تأکید شد.

در ادامه ویدیوئی با عنوان هیوا، ساخته خانم بهناز منفرد داوطلب موزه صلح تهران، که برگرفته از داستان زنان قربانی سلاح‌های شیمیایی است نیز پخش شد.

در بخش بعدی برنامه، ۲ تن از جانبازان شیمیایی به شرح مختصری از زندگی خود و تاثيرات سلاح های شيميايی بر سلامت خود پرداختند. آقاي اسداالله محمدي، جانباز شیمیایی 70 درصد و عضو انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و راوي داوطلب موزه صلح تهران، تجربیات و شرح مختصري از سرگذشت خود را ارائه دادند. آقای ملکاری دیگر جانباز شیمیایی بودند که به روایت زندگی خود پس از فاجعه سردشت پرداختند.

در نهایت پس از ۱ دقیقه سکوت، به رسم قدردانی و یادبود، مراسم اهدای گل درمحل یادمان صلح در مرکز پارک شهر به ياد شهدای شيميايی ايران برگزار شد.

برای دانلود پوستر اینجا کلیک کنید.

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3